Relax

Meditáció, pihenés, jelenlét.

Hogyan alkalmazd az erdőterápiát stressz csökkentésre?

Erdőterápia, erdőfürdőzés, sinrin-joku. Mindhárom kifejezés ugyanazt jelöli, röviden séta, időtöltés erdei környezetben, a természet testközelből való megtapasztalása. Mára sok szakirodalom található a témában, melyek mindegyike egyetért abban, hogy az erdőterápia képes csökkenteni stressz szintünket. Ennek pedig az egészségmegőrzésben van nagy szerepe.

Erdőterápia, mint a stressz csökkentés hatékony eszköze.

Ha szeretsz csak sétálni, elmélyedni a természetben, szuper! De ha kicsit tartalmasabbá, változatosabbá tennéd a szabadban töltött időt, íme néhány tipp, hogyan dobd fel saját erdőfürdőzésedet.

Sportolj

Ha olyan szerencsés vagy, hogy van a közeledben egy erdei bicikli út, akkor érdemes kihasználnod. Igazán felemelő érzés, amikor a háborítatlan természetes térben tekerhetsz, a háttérzenét pedig az énekesmadarak szolgáltatják.

Erdei biciklitúra.

Választhatsz más mozgásformát is, akár a futást, vagy a nordic walking-ot. A nyugalmasabb sportokat preferálóknak pedig a jógát vagy a gimnasztikai gyakorlatokat ajánlom.

Játssz

Ha családdal, barátokkal mentek, jó móka lehet egy kis játékkal feldobni az együtt töltött időt. A számháború, bújócska, kincsvadászat is jó szórakozás lehet. Érdemes egy kicsit újra gyereknek lenni.

Piknikezz

Egy hosszabb séta után a friss levegőn igazán jól tud esni egy kis piknikezés a fák alatt. Az egyszerűbb verzió az, ha csak egy plédet és néhány szendvicset visztek magatokkal. De aki szereti megadni a módját, az vigyen magával komplett piknikkosarat, evőeszközökkel. Ehhez jó alternatíva lehet egy sajttál, hozzáillő borral.

Piknikezés a természetben.

Ölelj fát

A fák is sajátos energiákkal rendelkeznek, és ahhoz hogy ebből részesülhess, válassz egy számodra szimpatikus fát és öleld át a törzsét. Ezzel úgy érezheted, hogy te is része vagy a természetnek.

Meditálj

Mélyedj el, meditálj, élvezd a csendet. A meditációval, és különféle mindfulness gyakorlatok segítségével a pillanat megélésével lecsillapíthatjuk elménket.

Meditálj, mélyedj el.

Élesítsd ki érzékeidet

Hunyd le a szemed, érezd a szelet az arcodon. Mit hallasz? Milyen illatokat érzel? Tapintsd meg egy fa kérgét. Tudatosítsd magadban a környezetedet, ezáltal éld meg intenzívebben a pillanatot.

Fotózz

Örökítsd meg a pillanatot. Ehhez az okostelefonod is elég. Ha nem csak a képeket szeretnéd megőrizni, akár a madárdalt is rögzítheted a telefonod diktafon funkciójával. Így később felidézheted az erdőben töltött pozitív időt.

Örökítsd meg a pillanatot.

Tudom, hogy nem mindig megoldható kimenni a legközelebbi erdőbe. De erdőterápiát, természetterápiát akár parkban, egy füves réten, vagy bármilyen zöldterületen lehet végezni. Így nincs is több kifogás, bátran vesd bele magad az erdőfürdőzésbe. Hajrá!